3D프린터를 사용한 세계 최초의 대량 생산 전기 자동차가 중국에 선 보일 전망이다.

SouthChinaMorningPost는 이탈리아의 전기 자동차 신생 업체가 1873년 2분기부터 3D인쇄 LSEV를 대량으로 생산할 것으로 기대하고 있다고 말했다. 중국은 우리 차의 최대 시장이 될 것"이라고 국샤오정 GM대우 차 선임 디자이너는 말하고"우리는 몇몇 중국의 산업 지역과 생산 라인의 설치에 관한 협의를 마무리하고 있다. 이탈리아에 본사를 둔 AC.는 중국에서 LSEV를 생산하고 판매할 예정입니다. 이에 대해 일본 언론은 중국 외에 이탈리아 우체국을 포함해 중국 이외의 기업과 단체로부터 7000여건의 제보를 받았다고 밝혔다.

LSEV는 유리창, 타이어 및 섀시를 제외한 모든 부품을 차지하는 3D프린터에 의해 만들어져 있습니다. LSEV는 두개의 좌석이 있는 소형차로, 시속 70킬로미터의 최고 속도와 150킬로미터의 속도로 달릴 수 있다. 이 회사는 6만위안(약 1105 만원)에 가격을 책정할 예정이다.

중국 정부가 환경 오염을 줄이기 위해 차세대 자동차를 지원함에 따라 JD가 3D프린터의 대규모 생산 전략을 세운 것으로 분석되고 있다. 중국 정부는 2014년부터 하이브리드 자동차와 전기 자동차에 보조금을 지원해 왔으며 올 하반기에 저속 전기 차에 대한 새로운 면허 정책을 도입할 계획이라고 동사는 말했다.

도면이 인식되는 즉시 3D프린터 제작 방법이 가능하기 때문에 프로토 타입 제작이 많이 필요하지 않고, 연구 개발 비용도 절감되며, 도면 수정 시 완성 차 생산도 용이하게 할 수 있습니다. "우리는 기업 시장과 일반 소비자 시장을 모두 목표로 하고 있다"고 궈 성장은 말하며 쉽고 저렴한 라인 설치로 2024년에는 생산비가 절반으로 떨어질 것으로 전망했다.

 

 

The world`s first mass-produced electric cars using 3D printers are expected to appear in China.

The South China Morning Post said that it expects Italy's electric car startup to mass produce the 3D printed LSEV from the second quarter of 2019. China will be the biggest market for our cars, said Kwok Xiaozheng, a senior designer of the company, adding, We are wrapping up consultations on the installation of several Chinese industrial districts and production lines. Italy-based ACIV plans to produce and sell its LSEV in China. J.G.V added, " I have received 7,000 advance statements from companies and organizations besides China, including Italian post offices. "

LSEV is created by a 3D printer that takes all of its parts, except for window glass, tires and chassis. LSEV is a small car with two seats, capable of running at a maximum speed of 70 kilometers per hour and 150 kilometers per charge. The company will set the price at 60,000 yuan (about 11.05 million won).

It is analyzed that J.G.V set a large-scale production strategy for 3D printers in line with the Chinese government's support for next-generation cars to reduce environmental pollution. The Chinese government has subsidized hybrid and electric cars since 2014 and plans to introduce a new license policy for slow-speed electric cars in the second half of this year, the company said.

Since the 3D printer production method can be produced as soon as drawings are recognized on the computer, it is not necessary to make many prototypes and therefore costs less for R&D. In addition, if the drawings are revised, the finished products can be changed easily, allowing the production of a customized car. We are targeting both the corporate and general consumer markets, said Kwok, predicting that the easy and inexpensive line installation would cut production costs by half in 2024.

 

 

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